Omgevingsvergunning

Algemeen

Als u een kavel koopt in Tubbergen en wilt bouwen, heeft u een omgevingsvergunning nodig. Hier leest u wat belangrijk is over de aanvraag en de kosten.

Tijd

De aanvraag voor een omgevingsvergunning duurt meestal acht weken. Deze periode begint pas als u alle benodigde papieren heeft ingeleverd. Soms duurt het langer, bijvoorbeeld als er een speciale procedure nodig is.

Kosten

Naast de prijs van de kavel zijn er ook andere kosten waar u rekening mee moet houden, zoals:

  • Architect: voor het ontwerp van uw huis
  • Aannemer: voor de bouw van uw huis
  • Aansluitkosten nutsvoorzieningen: voor gas, water en elektriciteit
  • Bouwleges: kosten voor de vergunning
  • Notariskosten: voor het kopen van de kavel
  • Kadastrale kosten: zoals het opmeten van de kavel
  • Hypotheekkosten: voor het afsluiten van een lening
  • Taxatiekosten: voor het bepalen van de waarde van uw huis
  • Kosten voor verkoop van uw oude huis: bijvoorbeeld makelaarskosten
  • Overbruggingskrediet: als u tijdelijk twee huizen heeft

Het is verstandig om van tevoren een goed overzicht te maken van uw budget. Een financieel adviseur kan u helpen om te kijken wat mogelijk is.

Meer informatie

Meer informatie over het aanvragen van een omgevingsvergunning staat op de onze website via de pagina Vooroverleg Bouwen.

Contactgegevens

Voor aanvullende vragen of ondersteuning kunt u contact opnemen met de gemeente Tubbergen:

  • Adres:
    Raadhuisplein 1, 7651 CV Tubbergen
    Postbus 30, 7650 AA Tubbergen
  • Telefoon:
    0546-628000
  • E-mail:
    kavels@noaberkracht.nl