OMGEVINGSVERGUNNING     Veel gestelde vragen

Hoe lang duurt het voordat ik een omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen krijg?
Voor een gewone procedure staat in principe acht weken. Die termijn gaat in op het moment dat de gemeente alle benodigde stukken en informatie van u heeft ontvangen. Als er bijzondere procedures gevolgd moeten worden dan is die termijn langer.
Waar kan ik nog meer informatie vinden over het aanvragen van een vergunning?
U kunt daarvoor terecht op de gemeentelijke website: https://www.tubbergen.nl/vooroverleg-bouwen
Met welke kosten moet ik rekening houden als ik een huis wil bouwen?
Naast de grondkosten zijn er diverse kosten waarmee u te maken krijgt. Bijvoorbeeld kosten voor de:

  • Architect
  • Aannemer
  • Aansluitkosten bij nutsbedrijven (met uitzondering van de gemeentelijke riolering, die is namelijk bij de grondprijs inbegrepen)
  • Bouwleges
  • Notariskosten
  • Kadastrale rechten (uitmeet- en inschrijvingskosten in het openbare register)
  • Afsluitprovisie hypotheek
  • Taxatiekosten
  • Verkoopkosten van uw huidige woning
  • Overbruggingskrediet

Wij raden u aan om u, voorafgaand aan de koop van een kavel, goed te laten informeren door deskundigen op het gebied van zelf bouwen. Bekijk vooral uw financiële bestedingsruimte in relatie tot uw eisen en wensen goed. Deze informatie vormt de basis voor een succesvol zelfbouwtraject.

Contact:

Gemeente Tubbergen
Raadhuisplein 1
7651 CV Tubbergen
Postbus 30
7650 AA Tubbergen

Openingstijden:

We werken op afspraak en zijn telefonisch bereikbaar op:


maandag t/m donderdag:  8:30  – 17:00

Vrijdag:     8:30  – 12:30


Telefoon – Mail

Tel. 0546-628000
Fax 0546-628111
Email kavels@noaberkracht.nl

Volg ons op Facebook
Volg ons op Twitter